Minä tahdon

Minä haluan

Enkä koskaan sitä saa

 

Minä janoan

Minä palan

Väkivaltaa, hurmaa, humalaa

 

Olen rotta laatikossa

Pieni poika ullakolla

Piesty, potkittu, naurettu

Ja rintani revitty

 

Tahdon tukalaa, kuolla korinaan

Kala kuivalla maalla, nyrkki ilmassa

 

Ihmiset tuijottaa

Katoan lukkojeni taa

 

Revin hampaani

Poltan lihani

 

Tahdon kipua

Toivon vihaa

 

Odotan kuolemaa

Kolme päivää kerrallaan

 

- - - - - - - - - -

 

Vapaus on vain sana

Kuolemalle alisteinen

Raha tehdas onnettoman

Muovi mielen kaatopaikka

Valtio ajatusten harharetki

Itsenäisyys vain lupaus verestä

Rajalta pois

Kalliolta alas

Aina eteen

Vie

 

- - - - - - - - - - -

 

On niitä päiviä

Kun pelkkä katse on

        liikaa

        kaikki

        todellisuus ja uni

        rakkaus ja viha

Sekoittuvat, tasottuvat

 

Sinä

Jotenkin niin mustat,

                     surulliset?

napit, valkean hiuksen takaa

Katsot kuin ehkä hullua?

Vai mielenkiinnosta,

      epätavallisuudesta,

      tylsyydestä?

 

Minä kiehun ja

nostan nyrkkiä

Sinä katsot

rauhoitat

Enkä osaa kuin

kirjoittaa sinulle

Maailman Kauneimman Runon:

"Kiitos"